Ovi- ja ikkunatehdas Piklas on erikoistunut myymään tuotteitaan omatoimiremontoijille suoraan omasta verkkokaupastaan. 2014 lanseerattu verkkokauppa nousi taktisella tekemisellä tärkeäksi myyntikanavaksi, mutta muutaman hyvän vuoden jälkeen kasvu hyytyi.
Markkinaosuuksien nostattaminen pelkällä taktisella tekemisellä olisi käynyt liian kalliiksi. Tarvittiin erottuvaa ja puhuttelevaa tarinankerrontaa brändinrakennukseen.Piklakselle löytyi omanlaisensa positio ja puhetapa, jonka pohjalta toteutettiin kampanja liikkuvaan kuvaan ja radioon. Vaikka kampanja-aikana alan ovien- ja ikkunoiden kokonaismarkkinat laskivat, Piklas onnistui saavuttamaan merkittävästi uusia liidejä ja kasvattamaan reilusti verkkokauppamyyntiä vuoden takaiseen verrattuna.
Toimialalla, jolla kaikki näyttävät samalta, yksi onnistui erottumaan edukseen. Elämänmakuinen ja viihdyttävä kokonaisuus, selkeä konsepti. Kampanjan tulokset lyhyellä aikavälillä eivät kerro koko totuutta, niitä lunastetaan todennäköisesti vielä pitkään.
Tuomariston perustelut