Kampanja pähkinänkuoressa
Syksyllä 2016 Oikotie oli brändinä isojen päätösten edessä. Markkinoinnissa oltiin keskitytty eri kategorioiden siilouttamiseen. Työpaikat ja asunnot olivat kuluttajien silmissä erillisiä toimenpiteitä.
Tässä haastavassa markkinatilanteessa Oikotie näki muutoksen mahdollisuuden. Kategorialähtöisestä (työpaikat, asunnot) markkinoinnista siirryttiin kattotason markkinointiin, jonka lähtökohtana oli luoda Oikotiestä aidosti merkityksellinen ja tunteita herättävä brändi. Yhtenä Oikotienä voitaisiin olla vahvempia kuin palvelut erikseen.
Strateginen insight oli yhtä kuin luova ratkaisu. Vahva brändi syntyy vain vahvan konseptin pohjalle. Vahva konsepti syntyy vahvojen eksekuutioiden ympärille.
Päätimme dramatisoida valintatilanteisiin liittyvän luopumisen tuskan ja
uudesta innostumisen ristiriidan. Oikotieltä suomalaiset löytävät ratkaisuja
kaikkiin elämänsä suuriin valintatilanteisiin. Kun aika on.