Vuonna 2015 Tokmannin heikosta brändimielikuvasta oli tullut sen liiketoiminnan kasvun este. Moni suomalainen karttoi Tokmannilla asiointia. Ongelma ei ollut halvoissa hinnoissa, vaan heikossa laadussa, jonka ihmiset olettivat olevan syy Tokmannin hintoihin. Lähdimmekin luomaan uutta markkinoinnin konseptia, jossa yhdistyisivät Tokmannin vahvuudet halpojen hintojen takana. Syntyi Mr. Tokmanni, tarina maailman parhaasta ostajasta, joka käy suurella rekallaan tekemässä huippudiilejä suomalaisille maailman arvostetuimpien brändipamppujen kanssa. Mr. Tokmanni on markkinointikone, joka on jo kahdeksan vuoden ajan takonut kaupallista menestystä Tokmannille ja sen yhteistyökumppaneille. Tehokkuuden taustalla on pitkäjänteisyys, usean kulttuurillisen oivalluksen sarja sekä konseptin systemaattinen kehittäminen.
Erinomainen osoitus pitkäjänteisestä markkinointityöstä, jossa onnistuttu luomaan hieno aikaa kestävä konsepti, joka kiinnittää huomion, puhuttelee laajaa kohderyhmää ja on aidosti muuttanut mielikuvia. Toteutus on loistava ja tulokset ovat huikaisevia.
Tuomariston perustelut, Grand effie
Todella eheä kokonaisuus, jossa on selkeät strategiset lähtökohdat ja joiden kautta pitkäjänteisellä brändin rakentamisella sekä uskolla alkuperäiseen konseptiin on onnistuttu kääntää mielikuvia sekä saavuttaa hienoja tuloksia. Työn ansiona on sen johdonmukaisuus sekä selkeä konsepti, joka on pystynyt elämään ajassa.
Tuomariston perustelut, Kulta, erikoissarja