Helsingin Sanomat on kasvattanut tilaajakuntaansa jo useamman vuoden peräkkäin. Kasvu on ollut pääsääntöisesti peräisin nuoremmista ikäluokista ja digitaalisista tilauksista. Yksi potentiaalisista segmenteistä on kuitenkin kulkenut eri suuntaan ja jopa pienentynyt tilaajamäärissä. Kääntääkseen tämän itsevarman, rahasta, menestyksestä ja itsensä kehittämisestä kiinnostuneen segmentin jälleen kasvuun Helsingin Sanomat loi uuden talouden sisältökokonaisuuden – HS Vision. HS Visio brändättiin erottumaan selkeästi HS:n muusta talousjournalismista, joka ei mielikuvallisesti lainkaan vedonnut kohderyhmään. Talouden tekijöiden mediaksi asemoitu HS Visio ylitti ensimmäisen puolen vuoden aikana tilaajamäärätavoitteensa 83 %:lla, tavoitti mediamyyntitavoitteensa nelinkertaisesti ja saavutti kannattavuuden lähes kaksi vuotta etuajassa.
Tällaista analyysia markkinatilanteesta ja kohderyhmästä pääsee ihastelemaan harvoin. Ja juuri siksi ratkaisu onnistuu vastaamaan haasteeseen täydellisesti. Kampanjan kaikki palaset loksahtavat kohdalleen ja toteutus puhuttelee kohderyhmää niin osuvasti, ettei siitä voi kuin vaikuttua.
Tuomariston perustelut, kulta