Tavoitteena oli saada nuoret kiinnostumaan Haaga-Heliasta opiskelupaikkana uudella kulmalla, sillä perinteinen hakumarkkinointi ei enää vaikuttanut kasvattavan hakijamääriä.
Mainonnan sijaan päätettiin kuitenkin muuttaa itse tuotetta, eli Haaga-Helian tapauksessa opetusta. Tämän pohjalta syntyi TikTok University – maailman ensimmäinen TikTokin sisällä oleva korkeakoulu. Opiskelun häiriötekijästä tehtiin siis opiskelun ystävä.
TikTok Universityn markkinointi nojautui pienen budjetin vuoksi ansaittuun mediaan ja somemarkkinointiin. Strategia tuotti tulosta: TikTok University läpäisi lähes koko Suomen mediakentän, siivitti Haaga-Helian nousemaan top-of-mindissa ensimmäistä kertaa ammattikorkeakoulujen ykköseksi ja nostatti Haaga-Helian hakijamäärän 26 prosentin kasvuun – hakijamäärä oli suurempi kuin yhdelläkään Suomen korkeakoululla.
Kategoriassa rohkeaa uida vastavirtaan sekä kääntää muiden näkemä heikkous ja uhka omaksi vahvuudeksi ja erottautumisen tekijäksi. Disruptiivinen kampanja, jossa hyödynnetään oivaltavasti kohderyhmälle ominaista kanavaa.
tuomariston perustelut, pronssi, erikioissarja
Oivaltava ja kohderyhmälähtöinen työ rohkealla ja oikealla kanavavalinnalla, joka on investointeihin nähden saavuttanut merkittävät tulokset. Kategoriassaan disruptiivinen ja erottuva.
tuomariston perustelut, pronssi, media