Luovuus on tulevaisuuden tärkein taito

Effie Awards Finlandin päätuomari, hasan & partners Groupin toimitusjohtaja Eka Ruola korosti Effie-kilpailun kick-off -tilaisuuden puheenvuorossaan, että edessä on vuosikymmenen tärkein Effie-kilpailu. Miksi tämän vuoden kilpailu on tärkein?

Menemme kohti haastavampia aikoja. Olemme jo talousturbulenssin eteisessä”, Ruola sanoo. ”Ne markkinoijat, jotka ovat satsanneet markkinointiin, markkinointiviestintään ja mainontaan silloin, kun ajat ovat olleet hankalimmat, ovat saaneet poikkeuksellisen tuoton panostuksilleen. Meidän pitää osoittaa nyt suomalaisille yrityksille, miten vaikuttavia tuloksia markkinoinnilla voidaan saada aikaiseksi.”

Luovuus on Ruolan mukaan ylivoimaisesti tärkein tulevaisuuden taito.

Puhun strategisesta luovuudesta, joka on Effiessä hyvin erityinen asia. Effiessä on kyse luovuudesta sen jokaisella tasolla, ei vain viestinnällisestä luovuudesta eikä pelkästään tuloksista, vaan poikkeuksellisista, näkemyksellisistä ratkaisuista, jotka ovat saaneet tuloksia aikaan. Tulevan Effien seksikkäin case voi olla poikkeuksellinen luova strategia, jota tukee kelpo markkinointiviestintä.

Eka ruola

Kunnianhimoton perussuoritus ei tule Ruolan mukaan Effiessä pärjäämään, vaikka se olisikin saanut jollain matematiikalla aikaan kelpo tuloksia.

Tuomaristo näkee kyllä, onko tehdyllä työllä ollut iso vaikutus tulosten aikaansaamiseen. Euro ei valehtele, prosentteja saa Alkosta ja pitää ymmärtää mistä ROIssa on kysymys − ja mielellään laskea se ihan oikealla kaavalla. Kilpailutyössä on oleellista antaa selkeä kuva kokonaisuudesta.

eka ruola jatkaa

Effie-kilpailu on Ruolan mukaan työkalu markkinoinnin arvonnousulle.

Olen aidosti sitä mieltä, että voimme markkinoinnilla vaikuttaa merkittävästi siihen, miten tällä maalla menee. Tehkää tuomaristo kateelliseksi!

ruola kannustaa