Tuomaristo 2019

Effie-tuomaristoon kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta. Vuonna 2019 tuomaristossa oli 25 markkinoinnin kokenutta näkijää ja tekijää.

Effie Awards Finland on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, jota järjestää Marketing Finland. Pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma Media Finland.

Anna Holtari


Toimitusjohtaja

Dynamo&son

Anna Holtari on mainostoimisto dynamo&sonin tuore toimitusjohtaja, hallituksen jäsen ja pääosakas. Hänellä on 15 v kokemus alan huipputoimistoista ja töitä on tehty  hasan&partnersin, Bob the Robotin, Motley Agencyn, ja Bob Helsingin lipun alla vuosien varrella.  Hän on tehnyt johtoryhmissä liiketoiminnan kehitystä sekä muutosjohtamista ja tähän ohella  vastannut oman tiimin johtamisesta ja asiakasportfolionsa myynnistä.  Lisäksi väliin mahtuu usean vuoden pesti kansainvälisissä johtotehtävissä pelimaailman puolella. Uransa aikana hän on voittanut lukuisia alan kilpailuja tiiminsä kanssa, mm AdProfit, Effie, Vuoden Huiput.

Lisätiedot

Taina Mustamo


Markkinointi- ja viestintäjohtaja

Kiinteistömaailma Oy

Tainan tie on kulkenut ammattikorkeakoulun viestintäaineiden opettajan tehtävistä ja yritysviestinnän eri vastuista nykyiseen työhön Kiinteistömaailman markkinointi- ja viestintäjohtajaksi.  Tänä vuonna hän pääsi vastaamaan yhdestä työuransa kiinnostavimmista ja moniulotteisimmista projekteista: maan johtavan kiinteistönvälitysketjun eli Kiinteistömaailman brändi-ilmeuudistuksesta kaikille kanaville sadan asuntomyymälän franchising-ketjussa.

Lisätiedot

Heikki Karjaluoto


Markkinoinin professori

Jyväskylän Yliopisto

Heikki Karjaluoto on markkinoinnin professori Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulussa. Hänen tutkimus- ja opetusintresseihin kuuluvat erityisesti digitaalinen markkinointi, kuluttajakäyttäytyminen, markkinointiviestintä ja asiakkuuksien johtaminen. Hän toimii digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän tutkimusryhmän johtajana sekä saman aihealueen kansainvälisen maisteriohjelman vetäjänä. Hän on julkaissut 100 tieteellistä aikakauslehtiartikkelia ja muita tutkimuksia.

Lisätiedot

Mika Kaarto


Toimitusjohtaja

Orkla Care Oy & Pierre Robert Group

Mika Kaarto on Helsingin Kauppakorkeakoulun KV-markkinoinnin kasvatti ja omaa 20+ vuoden kokemuksen suurten FMCG-talojen markkinoinnista ja liikkeenjohdosta. Hän on työskennellyt kansainvälisten brändien kanssa pitkään sekä Suomessa että maailmalla ja päässyt tekemään upeita juttuja niin innovaatioiden, strategisten ja taktisten markkinoinnin konseptien kuin myös luovien kampanjoiden ympärillä. Nykyään hän työskentelee Orklalla, sekä Orkla Care Finlandin että Pierre Robert Oy’n toimitusjohtajana, istuu neljän eri Orkla-yrityksen johtoryhmässä ja vietää viikot lentokoneessa Helsingin ja Oslon välillä.

Lisätiedot

Mikko Hovi


Strategiajohtaja

Frankly Partners

Mikko työskentele strategiajohtajana asiakasnäkemystoimisto Frankly Partnersissa vastuualueellaan brändistrategiat ja niihin liittyvän osaamisen kehittäminen. Hänelle on kertynyt 20v+ kokemus myynnistä ja markkinoinnista niin asiakkaan kuin toimiston puolelta. Ihmisten käyttäytymisen ja siihen vaikuttamisen ymmärtäminen on aina kiehtonut Mikkoa, ja hänen mielestään brändien vahvuus mitataankin niiden kyvyllä vaikuttaa valintoihin ja sitä kautta käyttäytymiseen. Kun käyttäytyminen muuttuu, syntyy liiketoimintavaikutuksia, ja sitähän brändeillä ja markkinoinnilla pitää hakea.
Lisätiedot

Toni Perez


Toimitusjohtaja

Viestintätoimisto OSG

Toni Perez toimii toimitusjohtajana viestintätoimisto OSG Viestinnässä, joka valittiin Vuoden toimisto -kisassa Vuoden 2019 viestintätoimistoksi. Tonilla on yli 15 vuoden kokemus viestintäalalta, ja hän on työskennellyt niin toimittajana, viestintäpäällikkönä kuin viestintäkonsulttinakin. Toni on ollut mukana suunnittelemassa useita eri kampanjoita, jotka ovat voittaneet palkintoja tai päässeet shorteille niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, kuten Cannes Lions ja European Excellence Awards. Tonia kiinnostaa erityisesti hyvää elämää palveleva markkinointiviestintä.

Lisätiedot

Mikko Bäckström


Head of Marketing & Brand Communications

Vincit

Mikko on ohjelmisto- ja designyhtiö Vincit Oyj:n markkinointi- ja brändijohtaja. Hänen liki 30-vuotinen uransa pitää sisällään niin leipätöitä copyna, konseptisuunnittelijana ja brändistrategina, kuin useita markkinoinnin ja brändinrakennuksen suoria toimeksiantoja suomalaisilta ja kansainvälisiltä asiakkailta.

Lisätiedot

Karri Ahonen


Johtaja

Sanoma

Karri on toiminut 15 vuotta monipuolisesti markkinointiviestinnän eri tehtävissä. Viimeiset 7 vuotta myyntijohtajana Sanomalla, tätä ennen strategiajohtajana Dagmarilla sekä asiakkuusjohtajana Caratilla. Tällä hetkellä Karri vastaa Sanomalla b2b markkinoinnista, kuluttajaymmärryksestä ja tuotekehityksestä.

Lisätiedot

Senni Niemi


Markkinointijohtaja

Meltwater

Senni Niemi toimii Meltwater Suomen markkinointijohtajana ja on erikoistunut ansaitun median analysointiin sekä uutismediassa että sosiaalisessa mediassa. Hän uskoo, että tehokkaimmat kampanjat tehdään tiiviillä markkinoinnin, myynnin ja viestinnän yhteispelillä.

Lisätiedot

Jani Niipola


Uutispäällikkö

Markkinointi & Mainonta -lehti

Jani Niipola on Markkinointi & Mainonta -lehden uutispäällikkö, tietokirjailija ja toimittaja, joka kirjoittaa luovasta taloudesta myös Kauppalehteen ja Kauppalehti Optioon. Aiemmin urallaan Niipola on työskennellyt copywriterina ja ollut perustamassa yhtä viestintätoimistoa. Tänä syksynä agendalla on M&M:n uudistaminen.

Lisätiedot

Teemu Eskola


Chief Digital Officer

Smoy

Teemu on markkinoinnin kovaksikeitetty ammattilainen, jonka sydän sykkii rakkaudesta luovuuteen ja aivot käyvät puhtaalla matematiikalla. Digiseppä, jonka puuhastelut ovat alkaneet jo lukioaikana koodaushommista ja jalostuneet markkinoinnin strategiseksi osaamiseksi, vieden yli 20 vuoden ajan läpi mainos- ja digitoimistojen sekä muutaman startupin. Suunnittelun ja johtamisen lisäksi Teemu on kouluttanut lukemattomia tekijöitä ja organisaatioita kautta Pohjolan ja vähän kauempanakin. Nähty pokkailemassa palkintoja, saarnaamassa keynote-puhujana ja soittelemassa Flow:n päälavalla.

Lisätiedot

Mathias Kivikoski


Myynti- ja markkinointijohtaja

Tokmanni

Mathias Kivikoski on mukana kirjoittamassa Suomen suurimman halpakauppaketju Tokmannin menestystarinaa tittelinään myynti- ja markkinointijohtaja. Vahva tausta vähittäiskaupasta ja jatkuva kiinnostus kaupantekoon ovat auttaneet häntä havainnoimaan, millaisia asioita erilaiset asiakkaat haluavat ja millaisia he eivät vielä tiedä haluavansa. 2000-luvulla Mathias on kehittänyt halpakauppaa Suomessa ja Ruotsissa, ennen Tokmannia mm. toimitusjohtajana Hong Kong Groupissa ja Ruotsin Lidlissä sekä kiinteistö- ja kehitysjohtajana Suomen Lidlissä.

Lisätiedot

Krista Elopuro


Toimitusjohtaja

Dagmar

Työskentelen Dagmarin toimitusjohtajana. Kokemusta on monilta eri toimialoilta, fokuksessa työssäni on aina ollut kasvun aikaansaaminen. Uteliaisuus uuden testaamiseen, intohimo markkinoinnin kehittämiseen, luovuus kaikessa tekemisessä ja tekoälyn valjastaminen markkinoinnin työkalupakkiin – tässä asioita, joista sytyn!

Lisätiedot

Matti Ristola


Markkinointijohtaja

Hartwall

Matilla on takanaan pitkä ura. Hartwallilla hän on työskennellyt vuodesta 2002.  Markkinointijohtajaksi hänet nimitettiin tammikuussa 2017. Siihen väliin on mahtunut paljon eri tehtäviä muun muassa markkinoinnissa, viennissä sekä myynnissä.

Lisätiedot

Jussi Lindholm


CEO

Vepsäläinen

Markkinoinnin viemisestä kulmahuoneeseen on alalla puhuttu niin kauan kuin jaksan muistaa, niinpä päätin lähteä itse katsomaan mitä siellä paljon puhutussa kulmahuoneessa tapahtuu. On sanomattakin selvää että markkinointi ansaitsee paikkansa kulmahuoneessa, mutta oleellista on ymmärtää se tosiseikka että siellä oltaessa on puhuttava numeroin ja vieläpä mitattavin sellaisin, ei vain ”kivoin kamppiksin” ja tässä meillä on vielä edelleenkin kehitettävää. Ennen nykyistä tehtävääni Vepsäläisen toimitusjohtajana toimin pitkään hasan&partnersin operatiivisena johtajana ja sitä kautta sain näköalaa niin suomen suurimpiin kulmahuoneisiin kuin tuloksentekoon markkinointiviestinnän keinoin. Tuloksekas, mitattava ja huomiota synnyttävä markkinointi on aina ollut itselle se intohimo ja suuri rakkaus lajiin ja varmasti pitkälti myös sen seurauksena viimeiset kuusi vuotta alalla toivat eri asiakasprojekteista yhden Grand Effien, Kolme kultaista-, kolme hopeista- ja yhden pronssisen Effien, sekä lukuisat shortlistaukset päälle. Eli myös Effie entryn laatiminen on tullut tutuksi.

Lisätiedot

Sari Karjalainen


Markkinointipäällikkö

ALKO

Sari Karjalainen on pitkänlinjan markkinointipäällikkö ja markkinointitiimin tiiminvetäjä Alkossa. Sari on myös pitkät perinteet omaavan Etiketti-lehden päätoimittaja. Erityisen lähellä Sarin sydäntä ovat kiehtovat brändit, niiden takana olevat teot ja tarinat sekä sisällöt, jotka nivovat markkinoinnin ja viestinnän synergiseen yhteistyöhön.

Lisätiedot

Hanna Länsivuori


Markkinointi, Viestintä ja Asiakaskokemus -yksikön johtaja

Fennia

Brändin, markkinoinnin, myynnin ja asiakaskokemuksen ammattilainen ja muutosjohtaja. Toimin tällä hetkellä Fennia konsernissa Markkinointi, Viestintä ja Asiakaskokemus -yksikön johtajana. Tätä aiemmin toimin Tallink Siljalla Asiakaskokemus- ja Markkinointijohtajana. Uskon vahvasti asiakaslähtöiseen suunnitteluun kaikessa liiketoiminnan kehittämisessä.

Lisätiedot

Tanja Vesala-Varttala


Markkinoinnin ja viestinnän yliopettaja

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Tanja Vesala-Varttala on markkinoinnin ja viestinnän yliopettaja Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja käyttää päivänsä opiskelijoiden työelämävalmiuksien ja yritysyhteistyön kehittämiseen. Hän vastaa Haaga-Helian liiketalouden koulutusohjelmassa markkinoinnin ja viestinnän syventävistä opinnoista sekä toimii opiskelijoiden Luova toimisto Krean vetäjänä ja valmentajana. Hän opettaa kansainvälistä markkinointia, strategista suunnittelua, luovaa suunnittelua ja monikanavaista sisällöntuotantoa tradenomi- ja Master-opiskelijoille. Tutkimusintresseistä mainittakoon datan ja luovuuden yhdistäminen, elämykselliset bränditarinat ja jatkuva oppiminen.

Lisätiedot

Heli Jimenez


Senior Director

Business Finland

Helillä on pitkä kokemus brändin hallinnasta, markkinointiviestinnästä ja mediasta mm. matkailu- ja finanssialalta. Tällä hetkellä Heli on Business Finlandin kansainvälisestä markkinoinnista vastaava johtaja. Vastuualueeseen kuuluu investointien, osaajien ja matkailijoiden houkuttelu Suomeen, sekä Suomen vahvuuksien markkinointi kansainvälisesti.

Lisätiedot

Minna Hämäläinen


Head of Marketing

Neste

Minna vetää Nesteellä Marketing & Services -liiketoiminnassa Suomen ja Baltian markkinoinnin ja viestinnän tiimiä. Kuuden Neste-vuoden lisäksi hänellä on pitkä kokemus myös muiden valovoimaisten suomalaisten brändien, kuten Lumene, Iittala ja Arabia, markkinoinnista. Merkityksellinen brändiviestintä, datalla johdettu markkinointi, asiakaskokemuksen kehittäminen sekä tuloksellisuuden mittaaminen ovat tekemisen ytimessä.

Lisätiedot

Anna Lehtisalo


Toimitusjohtaja, osakas

Villivisio

Anna Lehtisalo on strategiseen markkinointiin ja viestintään erikoistuneen Villivision toimitusjohtaja ja osakas. Ansioituneen yrityksensä luotsaamisen lisäksi Anna toimii hallitusammattilaisena sekä useassa advisory boardissa, joissa roolina on tuoda markkinoinnin strategista näkemystä sekä luovan asiantuntijatyön johtamisen ja kehittämisen osaamista hallituksiin. Annan sydän sykkii nokkelista ja rohkeista ideoista, empatialähtöisestä suunnittelusta, luovan tiimin ja osaajien kehittämisestä sekä palvelujohtamisesta.

Lisätiedot

Daniela Tjeder


CMO

Framery

Daniela toimii tällä hetkellä CMO:na yhdessä Euroopan nopeimmin kasvavassa yrityksessä ja pyrkii vahvan brändin kautta ajamaan maksimaalista kasvua myös jatkossa. Danielalla on pitkä tausta FMCG puolelta ja teki kansainvälistä markkinointia Suunnolla ennen kuin siirtyi Framerylle.

Lisätiedot

Timo Räisänen


Head of Theatrical Distribution Finland

SF Film

Lisätiedot

Jaa: