Effie FINLAND -kilpailussa 50 shortlistausta 19 sarjassa

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämä EFFIE Finland –kilpailu on edennyt loppukilpailuvaiheeseen. Ennätyksellisten 126 sarjaosallistumisen lisäksi myös kilpailun taso on tänä vuonna korkea. Management Eventsin toimitusjohtaja Tomi Hilvon puheenjohtama tuomaristo päätti kelpuuttaa toiselle kierrokselle yhteensä 50 sarjaosallistumista. Shortlistauksia tehtiin kaikkiaan 19 sarjassa.

Kampanjat saattoivat osallistua enintään kahteen sarjatyyppiin. Yhteensä 16 kampanjaa keräsi kaksi shortlistausta:

Early Jack (Finnair),
Elovena – Puhdasta voimaa (Raisio),
Fazer – hyvä työ maistuu (Fazer),
Fonecta 020202 ”Miljoona euroa lisää myyntiä vai paljon se oli?” (Fonecta),
Fonecta 16400 ”Kaikki me kaipaamme rakkautta” (Fonecta),
Hartwall Novelle Calcium (Hartwall),
Herbina – kuinka suomalaiset tytöt palasivat juurilleen (Berner),
Ja yhtäkkiä 3G HSDPA –modeemi lausuttiin ”Mokkula” (DNA),
Kotipizzan Kesäkampanja 2008 (Kotipizza),
Kännissä olet äälilö (Panimo- ja juomateollisuusliitto),
Olvi lonkero, Suomen metso (Olvi),
Oululainen jälkiuunileipä – kova kuin elämä (Fazer Leipomot),
Taidetuunaamo (Jani Leinonen & Bob Helsinki),
Toisenlainen lahja (Kirkon ulkomaanapu),
Via – Vallankumous valmisruokahyllyssä (HK Ruokatalo),
VR Kivimiehet / Ympäristökampanja (VR)

Kilpailun tulokset julkistetaan Effie-gaalassa 14.10. Helsingin Paasitornissa. Seuraavassa loppukilpailuun (shortlist) päässeet kampanjat sarjoittain:

Palvelu- ja tuotesarjat

Elintarvikkeet (8): Elovena – Puhdasta voimaa (Raisio), Felix Ketchup Sarjiskisa –promootio (Felix Abba), Hartwall Novelle Calcium (Hartwall), Olvi lonkero, Suomen metso (Olvi), Oululainen jälkiuunileipä – kova kuin elämä (Fazer Leipomot), Pete Finaaliin (Hartwall), Team Loskanottajat (Cloetta Fazer Makeiset), Via – Vallankumous valmisruokahyllyssä (HK Ruokatalo)

Muut päivittäistavarat (1): Herbina – kuinka suomalaiset tytöt palasivat juurilleen (Berner)

Autoilu ja moottoriala (1): BMW Efficient Dynamics (BMW Suomi)

Muut kestokulutushyödykkeet (1): Expert Mission 2008 (Expert-ketju)

Matkailu, elämykset ja vapaa-aika (5): GoExpo 2008 (Suomen messut), Kotipizzan Kesäkampanja 2008 (Kotipizza), Maailma ei pysähdy, iltasanomat.fi seuraa (Ilta-Sanomat), Taidetuunaamo (Jani Leinonen & Bob Helsinki), VR Kivimiehet / Ympäristökampanja (VR)

Terveysala (1): Vältä turhaa draamaa (Bayer)

Muut kuluttajapalvelut (2): Fonecta 020202 ”Miljoona euroa lisää myyntiä vai paljon se oli?” (Fonecta), Ja yhtäkkiä 3G HSDPA –modeemi lausuttiin ”Mokkula” (DNA)

B2B (1): Tiesitkö, että yli miljoonalta suomalaiselta puuttuu hammas? (Implantona)

Yrityskuva (3): Fazer – hyvä työ maistuu (Fazer), Oletko syntynyt välittäjäksi? (Kiinteistömaailma), Sanoma Digital haluaa sinut… (Sanoma Digital)

Non-profit (2): Kännissä olet äälilö (Panimo- ja juomateollisuusliitto), Toisenlainen lahja (Kirkon ulkomaanapu)

Bisneshaastesarjat

Design- ja pakkauspainotteiset kampanjat (1): Artesaani – pakkausuudistus (Primula)

Lanseeraukset (6): 0-260 000 kahdessa vuodessa! (Plus TV), Elovena – Puhdasta voimaa (Raisio), Hartwall Novelle Calcium (Hartwall), Ja yhtäkkiä 3G HSDPA –modeemi lausuttiin ”Mokkula” (DNA), Oululainen jälkiuunileipä – Kova kuin elämä (Fazer Leipomot), Via – Vallankumous valmisruokahyllyssä (HK Ruokatalo)

Mediaidea (4): Fazer – hyvä työ maistuu (Fazer), Fonecta 16400 ”Kaikki me kaipaamme rakkautta” (Fonecta), Olvi lonkero, Suomen metso (Olvi), Toisenlainen lahja (Kirkon ulkomaanapu)

Pienet ja alueelliset budjetit (3): Kotipizzan Kesäkampanja 2008 (Kotipizza), Suomen suosituin viraali (Tjäreborg), Taidetuunaamo (Jani Leinonen & Bob Helsinki)

Renessanssi (1): Herbina – kuinka suomalaiset tytöt palasivat juurilleen (Berner)

Veteraanimestarit (4): DNA: Kyllä voittajan kelpaa (DNA), Elämänkumppaneita tositarkoituksella (Vepsäläinen), Verkkoliiketoiminnan kasvustrategia (Tjäreborg), VR Kivimiehet / Ympäristökampanja (VR)

Mediatehosarjat

Internet-painotteiset kampanjat (3): Early Jack (Finnair), Kännissä olet ääliö (Panimo- ja juomateollisuusliitto), Pete Finaaliin (Hartwall)

TV-painotteiset kampanjat (2): Fonecta 020202 ”Miljoona euroa lisää myyntiä vai paljon se oli?” (Fonecta), Fonecta 16400 ”Kaikki me kaipaamme rakkautta” (Fonecta)

Kohderyhmäsarja

Ulkomaiset kohderyhmät (1): Early Jack (Finnair)

EFFIE Finlandin mediakumppanina vuonna 2008 toimii Kauppalehti ja muina kumppaneina mm. DMP, IAB Finland, RAB ja Sound Engine.

Lisätietoja:

MTL, toimitusjohtaja Markus Leikola, p. 050 5630 211